7 martie 2010

RoVision vs. Eurovision 2010

Azi noapte am purtat indelungi convorbiri telefonice cu prietenul meu de la 4Mit pe tema Eurovisionului, practic un live covering pentru tot ceea ce s-a intamplat.
Am amanat o postare pe aceasta tema pana cand am reusit sa-mi adun ideile. Andreea insa m-a facut sa ma decid pana la urma. Multumesc de wake-up call. Am fost azi un pic ocupat asa ca .. here it goes.
Impresii Rovisioniste marca genial:
In primul rand, fata de alti ani, mi-a placut unde s-a organizat evenimentul. As fi preferat o scena mai mare, dar mi s-a parut interesanta ideea unei arene unde publicul poate sta si pe laterale, aproape incercuind artistii.
Sa revenim insa la partea cea mai importanta. Evolutia de pe scena. Cu capul sus si cu o parere ferma, spun ca nicio reprezentatie nu m-a impresionat. Recunos ca in secret sau nu, tineam cu Lora & Sonny Flame, pentru ca vocea Tinei G, din pacate stiam ca nu prea face fata live (Love is war fiind prima piesa care imi facuse cu ochiul). Singurul moment care m-a tinut in suspans a fost acela cand (dupa parerea mea)s-au stins luminile si melodia Come along parea intrerupta fara motiv. Pauza a fost prea lunga incat ma intrebam de ce s-a scurtat piesa. Costumatiile... minus... unul sau mai multe.
Si acum in ordinea intrarii in concurs:

"JACK POTT"

Interpret: RAZVAN KRIVACH - O interpretare intr-un stil muzical pe care nu multi il agreaeza. To be odd at Eurovison, you must be a likeable odd. Si cum nu a fost un show "ciudat-placut"...

"SAVE THEIR LIVES"
Interpreţi: LUMINITA ANGHEL , TONY TOMAS, ADRIAN PIPER - Se astepta multe de la aceasta melodie, se vroiau smulse lacrimi si sensibilizate suflete. E o melodie frumoasa, dar din pacate Eurovisionul nu face parte din organizatiile umanitare. Nici nu doneaza fonduri orfanilor, nici celor abuzati sau discriminati. La Eurovision vrei sa te simti bine... asta in primul rand. Sincer imi pare rau de Luminita Anghel, o voce foarte buna, care de data aceasta a cam "urlat". Combinatia celor trei nu a fost o reusita. Show-ul nu mi-a placut. In concluzie... next! P.S. Ce era cu sacoul de Las Vegas al lui Adrian Piper?

"PLAYING WITH FIRE" 
Interpreţi: PAULA SELING & OVI - Imi pusesem in minte sa nu-mi placa melodia asta. Si am sa va spun si de ce. Sunt obisnuit sa ascult Paula Seling doar pentru melodii de suflet, line si care-ti creeaza o stare de pace si armonie. Show-ul s-a vrut unul original. Multa lume am auzit comentand despre originalitatea celor doua piane. Ei bine, tin sa va contrazic. A se cauta si vedea pe youtube performanta de la premiile Grammy a lui Lady Gaga and Elton John. Sa spun si partea pozitiva. Nu m-am plictisit in timp ce am ascultat-o. Inceputul chiar imi place. Costumatiile... groaznice. Cat Woman si Motanul Incaltat. O comparatie mai buna n-am gasit. Vocile s-au ridicat la nivelul asteptarilor, iar melodia per ansamblu mi-a lasat o impresie buna. E de Eurovision? ( Va spun mai tarziu :P)

"I'M RUNNING"
Interpret: DALMA - Melodia asta imi tragea un pic de tot cu ochiul. Eram curios ce show va avea si cum va suna live. Am ramas uimit de costumatia Dalmei. E drept ca evenimentul s-a tinut la circ, dar asta nu insemna ca trebuia sa se imbrace ca atare. Vocea buna, chit ca a ratat cateva note, per ansamblu o interpretare ok, dar nimic special. Anul trecut mult mai bine... Si aici un P.S. Ce cauta fata aceea in mingea transparenta?

"CRAZY"
Interpret: ALEXANDRA UNGUREANU - Cu durere in suflet, pentru ca am o admiratie aparte pentru Alexandra Ungureanu, din start pot spune ca nu a avut o melodie buna. Oricat de buna i-ar fi vocea, degeaba atunci cand ai o melodie slaba. Atat e tot ce pot spune. She did her best, dar n-a avut cum sa faca din mediocru ceva extraordinar.

"RUNNIG OUT OF TIME"
Interpret: PASAGER - O melodie rock interesanta, insa prea slaba pentru a starni aplauzele auditorilor la un nivel inalt.

"COME ALONG"
Interpreţi: LORA & SONNY FLAME - Am ajuns si la flebetea mea. Mi-era teama de prestatia live, dar cei doi s-au descurcat chiar bine. Momentul de pauza m-a deranjat insa. Costumatiile, again, au fost foarte ciudate. Show-ul, mediocru spre ok. Trebuia mai mult...

"COME AS ONE"
Interpret:  Hotel FM - Balada preferata a serii. Omul una cu natura... etc... etc. A fost frumos, dar eu unul asteptam sa se termine pentru ca m-a plictisit repetitia. Pacat...poate se putea mai mult. Vocea buna, dar parca mai trebuia ceva: o lama! :)

"LAY ME DOWN"
Interpret: ZERO - Melodie frumoasa, ce nu cere un efort vocal mare, in conlcuzie nimic impresionant.

"SEE YOU IN HEAVEN" 
Interpret: LUCIA DUMITRESCU - Melodie gen anul '80. O piesa ok, dar sa fim seriosi... oricat de mult il apreciem pe cel ce nu mai este printre noi, e cam jenant sa canti asa ceva.

"IT'S NOT TOO LATE"
Interpreţi: PAULA SELING & KAMARA - O melodie ce seamana cu ce eram obisnuit din partea Paulei Seling. Frumoasa si melodioasa... dar prea soft pentru Eurovision.


"SEARCHING FOR PERFECT EMOTION"
Interpreţi: LULU & THE PUPPETS - Aproape copie dupa "See you again" de la Miley Cyrus. Ma mir ca nimeni nu a spus ceva in sensul asta. Insa mult mai proasta din pacate...chit ca e placuta la auzire. Asta e... poate nex time.

"SURRENDER"
Interpret: ANDA ADAM & CONECT-R - Prea mult efort pentru o piesa care din start nu spunea multe. Never surrender. De acord, insa vocile au lasat de dorit. Daca mergea totul ca pe roate, poate obtineau o performanta ok.

"LOVE IS WAR"
Interpret: TINA G. - Asa cum ma asteptam. Varianta de studio mi-a placut, cea live, nu. Pacat.

"BABY"
Interpret: ALEXA - Ca sa fiu sincer, melodia aceasta cu iz de retro mi-a placut. Probabil mai trebuia slefuita ca sa straluceasca, dar Alexa a fost la inaltimea la care ma asteptam.

"AROUND AROUND"
Interpret: CĂTĂLIN JOSAN - Melodia ok, interpretarea ok. Din pacate insa nici aceasta melodie nu a stralucit. Nu avea cum, pentru ca din start, in varianta studio nu a avut starlucire.

SI ACUM ... THE WINNER SONG
"PLAYING WITH FIRE" - Mi se pare o alegere justa, chit ca nu mizam pe ea. Cu cat o ascult de mai multe ori, cu atat mi se pare mai buna. Sper sa aiba un show mai bun si cei doi interpreti sa nu stea atat de mult la clape. Nu stiu cum va reactiona publicul european, dar fiindca multe tari deja au trimis balade, cu siguranta piesa va iesi un pic in evidenta. Acum totul tine de show si o eventuala cizelare a piesei. Vocile sunt bune si aici n-ar trebui sa ne facem griji.
In conluzie: Best of luck!

5 comentarii:

Andreea spunea...

Hihi, cam aceeasi parere o am si eu despre melodiile de anul acesta. Nu pot spun ca ma omor dupa Sony Flame, dar nici dupa cea a Paulei Seling ("Playing with fire"). Ba chiar as putea spune ca mi-a placut mai mult melodia interpretata alaturi de Kamara, vorba ta, era pe stilul ei, dar nu era o melodie de Eurovision.
Anda Adam si Connect-R --> s-au prezentat mult mai bine in videoclipul pentru preselectie, au avut o coregrafie, dar in finala...nu a fost nimic interesant. li se parea iesit din comun o rochie cat casa?:))
Dalma in schimb, mi-a placut mult mai mult anul trecut cu "Love was never her friend".Deseori ascult melodia.
Acum sa vedem ce vor face reprezentatii nostri mai departe. Le tinem pumnii!

P.S.: sa fim seriosi, ar fi fost si culmea sa nu scrii tu despre Eurovision.

Have a nice day!

Genialul spunea...

Asta e tot ce ramane de facut :)
p.s. si eu ma gandeam acelasi lucru :P

Anonim spunea...

nu inteleg de ce se erijeaza unii sa vb despre tinutele de la eurovision si despre melodii. ai studii de specialitate? te pricepi? sau poate ca nu prea avand ce sa faci prin casa te-ai gandit sa iti spui si tu parerea...anda adam a fost o porcarie, tina g cu toate ca are o voce foarte buna a fost oribila...cat despre restul melodiilor nici nu putem vb. singura care a stralucit, in ambele melodii a fost paula seling. cat despre tinute, sunt curios cu ce ai fi imbracat-o tu...e totusi playing with fire...vroiai sa fie intr-o rochie?

Genialul spunea...

@ Anomnim - banuiesc cine esti si iti stiu supararea.
Sa-ti raspund insa. Ca si orice spectator am dreptul la o opinie personala. Ca unii o accepta si alti nu, e si normal. De aceea suntem oameni. Nu putem sa avem cu totii aceeasi parere.
Spuneai de studii de specialitate.
Se pune liceul de arte si 5 ani de cor?
Muzica e pasiunea mea... si cred ca se vede.
Nu, n-as fi imbracat-o pe Paula in rochie. Trebuie sa fie provocatoare pentru ca o cere melodia. Bravo designerului, ca nu a ales o rochie, dar se mai poate lucra. Eu am privit totul in ansamblu pentru combinatia el-ea. Aici faceam referire la acel "groaznic". Probabil ca a fost un pic cam dur cuvantul, dar ma repet, la combinatia el-ea.

Alina Moroianu spunea...

Fiindca nu am avut timp, de melodiile de la Eurovision am auzit doar in seara preselectiei si sincer dupa prima melodie am vrut sa inchid tv-u. Paula si Ovi mi s-au parut cei mai potriviti sa castige,fata de alte melodii chiar a fost ceva mai diferit.
P.S. si mie mi-a placut Lora dar melodia asta nu prea era pentru Eurovision(precum multe alte melodii)